Magister schrijft aan ons:
Sinds afgelopen maandag is het normale gebruik van de Magister app voor Leerling/Ouder verstoord. De app vraagt nu steeds opnieuw in te loggen en zet meerdere loginschermen over elkaar heen. Bijzonder vervelend voor onze gebruikers.
Hiervoor is een aanpassing gemaakt en is inmiddels aangeboden aan App Store en Android Store. Helaas kunnen we niet met 100% zekerheid bevestigen dat deze authenticatie-bug alle problemen veroorzaakt. Daarom blijven we extra alert en monitoren we op dit probleem, zodat indien van toepassing we direct actie kunnen ondernemen.
Wanneer is de aanpassing actief?
- Voor iOS staat de aangepaste versie voor de app ‘in review’ er is door ons een spoed verzoek geplaatst. Echter in verband met problemen rondom de update van iOS 14 zelf, kan het helaas toch wat langer duren.
- Voor Android staat de aangepaste versie van de Magister app ‘in review’ sinds vanmorgen. Zodra die is goedgekeurd, staat het online en moet je handmatig updaten.
Is er een tijdelijke andere oplossing?
Als tijdelijke oplossing is ons advies om de Magister app te verwijderen van de smartphone. En opnieuw te downloaden in de App Store of Android Store. Daarna kan de gebruiker op de normale manier inloggen zonder verstoring.
Concreet:
'Verwijder de app en installeer deze opnieuw als mogelijke oplossing'