Mediawijsheid

Onze duim is in tijden niet zo machtig geweest. Met een click, scroll of swipe verschaft ‘ie ons toegang tot een wereld aan informatie en mogelijkheden. Maar de ene duim is de andere niet, en lang niet iedereen is er even handig mee. Dat is een groeiend probleem. Want of het nu gaat om het doen van je bankzaken, het zoeken of delen van informatie, het vinden van een baan of het regelen van je privacyinstellingen: het wordt steeds belangrijker om een bepaalde mate van mediawijsheid in de vingers te hebben.

Tijdens de komende Week van de Mediawijsheid (16 t/m 23 november 2018) richten we ons op iedereen die wel een helpende hand kan gebruiken. We onderzoeken waaraan je vandaag de dag moet voldoen om jezelf ‘mediawijs’ te noemen en stellen jong en oud de vraag:
‘Heb jij het onder de duim?’.

Het JTC geeft o.a. in de mentorlessen in deze week aandacht aan bewustwording van de effecten van social media op onszelf, onze communicatie, ons beeld van elkaar en van de wereld. Goed om eens even over na te denken ...


Meer informatie kunt u vinden op https://www.weekvandemediawijsheid.nl/.

Media
  • 2018 Week van de mediawijsheid